Listing 1 - 10 of 83 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Synthèse des connaissances sur l'autisme étayés par des exemples de rencontres avec des personnes autistes et leurs familles. Cette synthèse tient compte des données récentes, de l'évolution des classifications internationales ainsi que des recommandations publiées dans le troisième plan autisme pour 2013-2017.
Choose an application
Choose an application
Le psychiatre propose un axe thérapeutique nouveau pour la prise en charge des patients autistes. Partant du constat que les interactions sociales vont trop vite pour les personnes autistes (parole, langage facial, mimiques émotionnelles, gestes, etc.) et que ce rythme engendre du stress, de la souffrance et un repli sur soi, il propose de ralentir le monde sonore et visuel qui les entoure.
Choose an application
Un ouvrage de synthèse sur les processus de cette psychopathologie et ses mécanismes biologiques et neurologiques. Il montre que l'autisme soulève des questions d'importance majeure dans différents champs et explique en quoi il constitue d'un point de vue psychopathologique un syndrome doublement hétérogène.
Choose an application
Les auteurs exposent l'état des connaissances scientifiques sur l'autisme. A la lumière des progrès accomplis par l'imagerie neurologique, les sciences cognitives et les neurosciences, ils proposent des recommandations d'accompagnement.
Autism --- Autism in children --- Autisme --- Autisme infantile
Choose an application
Pas in 1943 ontdekte de Amerikaanse kinderpsychiater Leo Kanner dat autisme geen vorm van geestesziekte is, maar een ontwikkelingsstoornis die ook voorkomt bij normaal begaafde kinderen. Hoewel er sindsdien veel vooruitgang is geboekt in het onderzoek naar autisme, bestaan nog heel wat stigmatiserende vooroordelen en misverstanden. De stereotiepe beelden van de geniale gek of van de in zichzelf gekeerde, wereldvreemde zonderling doen afbreuk aan het breed scala van autismespectrumstoornissen en aan de opmerkelijke verschillen tussen mensen met autisme. Zie mij! geeft eindelijk een stem en gezicht aan mensen met autisme. In woord en beeld geven ze uitdrukking aan hun zorgen, angsten, dromen en verlangens. Wie hun proza en gedichten leest of hun boeiende kunstwerken bekijkt, komt tot de conclusie dat zij op de keper beschouwd niet zoveel verschillen van ons. Ze willen gehoord en begrepen worden. Zodat u ze ziet zoals ze echt zijn.
PXL-Social Work 2016 --- ontwikkelingsstoornissen --- autisme --- Autisme --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Choose an application
PXL-Healthcare 2014 --- autisme --- creativiteit
Choose an application
Déficience intellectuelle. --- Autisme. --- Intégration scolaire.
Choose an application
Werken met mensen met autisme is niet evident, niet voor hen, en niet voor de begeleiders. Maar oplossingsgericht werken lukt wel. Oplossingsgerichte vragen zijn vooral toekomstgericht, en veronderstellen een zekere verbeelding om een antwoord te kunnen bedenken. Laat de verbeelding bij mensen met autisme nu net beperkt zijn. En toch& Het oplossingsgerichte gedachtegoed en de oplossingsgerichte methodieken blijken ideaal te zijn voor het werken met deze mensen. Aan de hand van het acroniem a.n.d.e.r.s. wordt duidelijk hoe de oplossingsgerichte vragen en methoden aangepast kunnen worden aan het anders denken van mensen met autisme.
Autisme. --- Orthopedagogics --- autisme --- orthopedagogiek --- oplossingsgericht werken --- 376.42 --- Autisme --- Oplossingsgericht werken --- Diagnostiek --- #KVHB:Autisme --- 606.16 --- 462.4 --- 616.2 --- Autisme Spectrum Stoornissen --- Therapie --- Begeleiding --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 83 | << page >> |
Sort by
|